انواع سقف شیبدار کدامند؟

انواع سقف شیبدار کدامند؟

سقف یکی از مهم ترین اجزای ساختمان است

سقف شیبدار
سقف پناهگاه یک ساختمان است و در کنار استحکام و زیبایی، به ساختمان هویت می بخشد، لذا یکی از اصلی ترین اجزای ساختمان شمرده شده و باید با دیدی تخصصی نسبت به کیفیت، طراحی و اجرای آن نگــاه کرد. آیا میدانستید توجه به عوامل بسیاری در محیط زیست مثل میزان باد، باران، رطوبت، موقعیت جغرافیایی، گرما، سرما و نیز نوع کاربری بنا، وزن و دیگر مشخصات فنی ساختمان، علاوه بر احترام به سلیقه مشتری و حفظ تناسب و زیبایی ظاهر ساختمان در انتخاب پوشش مناسب برای سقف شما موثر است؟ بسته به شکل کلی سقف را می توان به دو دسته غالب طبقه بندی شده تقسیم کرد: سقف مسطح و سقف شیبدار. در معماری نوین سقف های مسطح بیشتر در ساختمان های تجاری شایع هستند، در مقایسه با آن سقف شیبدار به دلیل تنوع بسیار زیاد،نصب آسان، صرفه جویی در زمان، پرت کم مصالح ساختمانی، امنیت بالا در مقابل آتش سوزی، وزن کم، سازگاری با شرایط اقلیمی، دوام بالا و ظاهر زیبایی که نسبت به سقف های مسطح دارد علاوه بر سازه های تجاری بیشتر در ساختمان های مسکونی مورد استفاده قرار میگیرد.

اتلاف انرژی انواع سقف

تبیین الگوی حفظ انرژی در ساختمان ها بر مبنای رفتار حرارتی انواع سقف ها

برای کاهش هر چه بیشتر مصرف انرژی، در ساختمان‌ها ، علاوه بر لزوم در نظر گرفتن عایق‌ های حرارتی با ضخامت کافی، بهره‌گیری از راهکارهای مناسب ، می‌تواند تأثیری تعیین‌ کننده بر روی کاهش اتلاف انرژی ساختمان داشته باشد. بام ساختمان، به عنوان بدنه ای از بنا است که همواره در تمام طول شبانه روز مستقیماً از عوامل جوی تأثیر می پذیرد، علاوه بر این، اتلاف حرارتی سقف به علت مساحت قابل توجه آن و رقم کلان مجموع اتلاف حرارتی پوشش های سقفی در مقیاس شهری، این عنصر ساختمانی را از نظر اتلاف حرارتی حائز اهمیت نموده است. پژوهش ها نشان می دهد که مطالعات زیادی در ارتباط با جزئیات طراحی جداره ها و پوسته های ساختمانی به منظور دستیابی به کارایی بیشتر صورت گرفته است ولی در زمینه طراحی فرم و عملکرد حرارتی مطلوب، تحقیقات متمرکز چندانی صورت نگرفته است. پژوهش حاضر در واقع گزارشی توصیفی از چارچوب ها و راهبردهای اولیه است که با هدف شناخت و تحلیل انواع بام بر مبنای مدل سازی کامپیوتری در نرم افزار انرژی پلاس، صورت می گیرد. شبیه سازی های صورت گرفته در شهر اصفهان و با تکیه بر کمترین میزان اتلاف انرژی، برای رسیدن به فرم مطلوب بام در اقلیم گرم و خشک انجام می شود. مدل های بررسی شده در این شبیه سازی شامل سقف تخت، سقف گنبدی و سقف شیبدار است. نتایج حاکی از آن است که مناسب ترین بام در بین این مدل ها از نظر عملکرد حرارتی، سقف شیبدار ۳۰-۶۰ درجه است که بخش عمده ای از مساحت آن رو به جنوب قرار دارد. این در حالی است که بام گنبدی نامناسب ترین عملکرد حرارتی را دارد.برسی ها نشان میدهد که عایق کردن سقف تاثیر چشمگیری در کاهش بار حرارتی دارد.

مقاله ی تحلیلی تبیین الگوی انرژی دوستی در ساختمان ها بر اساس رفتار حرارتی انواع سقف ها توسط محمد جواد مهدوی نژاد استادیار/ دانشگاه تربیت مدرس و اثرات شکل سقف در سرمایش ساختمان از عباس احمدی، بر مبنای شبیه سازی کامپیوتری اتلاف انرژی انواع سقف ها ارائه گردید. به منظور کسب اطلاعات تکمیلی اصل مقاله برای استفاده دانشجویان و محققان عزیز ضمیمه گشت و می توانیداز لینک مقابل آن را دانلود نمایید .

انتخاب پوشش مناسب سقف ساختمان

آیا سقف شیبدار برای سازه شما مناسب تر است یا سقف تخت ؟

قیمت ورق پانچ
قیمت ورق پانچ

زمانی که صحبت از بنا‌کردن یک خانه جدید یا بازسازی منزل به میان می آید، انتخاب یک سقف مناسب دشوارتر از آن چیزی‌ است که اغلب مردم می‌ اندیشند. همانطور که می‌دانید سقف نقشی کلیدی و مهم در زیبایی ظاهری بنا و نمای ساختمان شما ایفا می‌کند.لذا قبل از هرگونه تصمیم گیری برای انتخاب ساختار سقف و بام ساختمان و همچنین در مرحله ی بعد از آن انتخاب نوع پوشش سقف و همچنین نوع عایق بندی بام حتما از نظر کارشناسان و طراحان متخصص استفاده نمایید. با این حال به منظور آگاهی بیشتر شما عزیزان و افراد نا آشنا با ساختار و جزئیات اجرایی انواع بام و سقف ساختمان و در راستای آشنایی شما با برخی از اصول اولیه سقف برای انتخابی بهتر و جلوگیری از پرداخت هزینه های اضافی در ساخت و ساز به برسی مفاهیم کلی طراحی، اجرا و انواع سقف می پردازیم و در انتها به برسی سقف های رایج در کشورمان که عمدتاً سقف تخت و سقف شیبدار می باشد خواهیم پرداخت.

انواع سقف ساختمان

قیمت ورق پانچ
قیمت ورق پانچ



انواع پوشش سقف شیبدار فلزی

قیمت ورق پانچ
قیمت ورق پانچ

انواع پوشش سقف شیبدار چوبی:

برای آغاز صحبت درباره پوشش چوبی بام باید سفری بیش از ۱۰۰

مزایای انواع پوشش سقف شیبدار چوبینمایی چوبی همواره درآمیخته با نوستالژی و خانه های جنگلی را برای شما به ارمغان می آورد.

.

ا

قیمت ورق پانچ
قیمت ورق پانچ

پوشش سنگی به خانه شما ظاهری خیره کننده و

انواع پوشش سقف شیبدار شینگل :

قیمت ورق پانچ
قیمت ورق پانچ

ی

مزایای پوشش سقف شیبدار شینگل : سهولت و سرعت اجرا ،سبکی سقف ، تنوع رنگ و طرح

انواع پوشش سقف شیبدار تایل :

قیمت ورق پانچ
قیمت ورق پانچ




ا

نواع پوشش سقف شیبدار فلزی :

قیمت ورق پانچ
قیمت ورق پانچ

سقف‌های گنبدی

بررسی مزایا و معایب سقف‌های گنبدی

ه .

جهت کسب اطلاعات بیشتر و بررسی مزایا و معایب این نوع پوشش سقف به صفحه اختصاصی این پست مراجعه فرمایید.

بررسی مزایا و معایب سقف‌های گنبدی

سقف‌های نا متقارن

قیمت ورق پانچ
قیمت ورق پانچ

بررسی مزایا و معایب سقف‌های نا متقارن

ند.

بررسی مزایا و معایب سقف‌های نا متقارن

.

پیگیری سفارش
لیست مقایسه
شگفت انگیز ها