تفاوت استیل نگیر و استیل بگیرچیست؟

تفاوت استیل نگیر و استیل بگیرچیست؟

آیا فولاد ضد زنگ مغناطیسی است؟

ایا استنلس استیل مغناطیسی است برخی معتقدند فولاد ضدزنگ ماده کاملاً غیر مغناطیسی است. برخی دیگر بر این باورند که استیل بگیر میباشد، زیرا حاوی آهن است. واقعیت این است که برخی از انواع استیل بگیر و برخی دیگر، استیل نگیر هستند. استیل ۳۰۴ بگیر است.سوال دیگر این است که آیا استیل بگیر زنگ میزند؟ با توجه به مطالب زیر پاسخ این سوال را متوجه خواهید شد.

چه عاملی باعث مغناطیسی شدن استنلس استیل میشود؟

برای اینکه استیل بگیرشود ، باید دو شرط را داشته باشد:

استیل باید دارای آهن  باشد و یا ساختار کریستالی استیل باید فریتیک یا مارتنزیتی باشد.

چندین گروه فولاد ضد زنگ با خصوصیات فیزیکی مختلف وجود دارد. خصوصیات مغناطیسی فولاد ضد زنگ به عناصر اضافه شده به آلیاژ بسیار وابسته است. استنلس استیل اصلی ساختار “فریتی” دارد  و مغناطیسی است. این نوع استیل از افزودن کروم تشکیل شده و با افزودن کربن سخت می شوند.  افزودن کربن استیل فریتی را به استیل مارنزیتی تبدیل کرده و اغلب در کارد و چنگال استفاده می شوند.

انواع استیل بگیر

استیل بگیر و نگیر، براساس نوع استنلس استیل می توانند در یک گروه قرار بگیرند. علاوه بر استیل ۳۰۴ بگیر که کمی مغناطیسی است و بسیار پراستفاده میباشد، انواع استنلس استیل زیر در دسته استیل بگیر قرار میگیرند:

فولادهای ضد زنگ فریتیک مانند گرید ۴۰۹ ، ۴۳۰ و ۴۳۹
فولاد ضد زنگ مارتنزیتی مانند گرید ۴۱۰ ، ۴۲۰ ، ۴۴۰
فولاد ضد زنگ دوتایی مانند گرید ۲۲۰۵

قیمت میلگرد استیل بگیر در مقایسه با استیل نگیر با اندکی اختلاف بیشتر میباشد.

استنلس استیل فریتی:

استنلس استیل فریتی معمولاً بگیر هستند زیرا در ترکیب شیمیایی مقادیر زیادی فریت دارند. فریت ترکیبی از آهن و عناصر دیگر است. ترکیب ساختار کریستالی فریتیک (ساختار دانه ای) با آهن باعث می شود که فولادهای زنگ نزن فریتی بگیر شوند. به عبارت دیگر این ساختار دانه‌ای آهن همان چیزی است که به فولادهای فریتیک خاصیت مغناطیسی می دهد. فولادهای فریتیک با استفاده از عملیات حرارتی ،  سخت نمی شوند ، اما مقاومت خوبی در برابر ترک خوردگی و استرس دارند

 با این حال ، برخی از فولادهای زنگ نزن ممکن است کشش مغناطیسی ضعیف تری نسبت به کربن استیل معمولی داشته باشند. گرید ۴۳۰ از گریدهای پر استفاده استیل بگیر است. این گرید اغلب در وسایل داخلی از جمله درام‌های ماشین لباسشویی ، سینک های آشپزخانه ، کارد و چنگال ، پانل های داخلی ، ماشین ظرفشویی و سایر وسایل آشپزی یافت می شود. گرید L410 اغلب برای ظروف ، اتوبوس ها و قاب‌های مانیتور LCD استفاده می شود.

آیا گریدهای ۳۰۴ و ۳۱۶ مغناطیسی هستند؟

فولاد ضد زنگ ۳۱۶ یک فولاد آلیاژ مولیبدن است. همچنین در برابر میدان مغناطیسی واکنش ناچیزی نشان میدهد. استیل ۳۱۶ نگیر را در مواردی استفاده میکنند که به فلز غیرمغناطیسی نیاز داشته باشیم.

پیگیری سفارش
لیست مقایسه
شگفت انگیز ها